Bergenbier si-a schimbat imaginea de brand, logotipul si cel mai important…eticheta. Probabil s-a dorit o identitate moderna, un look mai prietenos, mai cool. Mie insa imi placea galbenul dinainte. Pe bune. Il identificai usor la raft, stiai ca e Bergenbier. Nu mai zic nimic de asemanarea din punct de vedere grafic cu o bere bulgareasca, Kamenitza. Cel putin ambalajul anterior era distinct.
Cred ca pentru rebrandingul asta cineva ar trebui sa returneze niste bani. Rezultatul final arata bine, doar ca, seamana prea mult cu alta bere. In plus, chiar daca consumatorii recunosc berea si in noul ambalaj ( theory bullsit ), eu cred ca Bergenbier va avea de pierdut ca notorietate in urma acestei schimbari radicale de imagine.
It sucks to be at INBEV these days. O gramada de bani investiti pentru ce? Depinde desigur si cine a decis varianta finala, marketerii sau seful. Prietenii stiu de ce…
O parte din comunicatul de presa:
Berea prietenilor, cu o notorietate de marcă ce depăşeste 90% în rândul consumatorilor de bere, aduce cea mai spectaculoasă schimbare de pe piaţa de profil: noul Bergenbier.
Într-o lume în care predomină schimbările, iar cerinţele devin din ce în ce mai exigente, Bergenbier rămâne loial consumatorului său şi evoluează pentru a veni în întâmpinarea noilor sale dorinţe: o imagine modernă, proaspătă şi tinerească:
- noua etichetă cu logo vertical, în culori noi şi cu o grafică modernă
- o nouă sticlă, acum verde, care urmăreşte ultimele tendinţe în ambalajele pentru bere şi denotă calitatea şi prospeţimea produsului
- folia de aluminiu care îmbracă partea superioară a sticlei de 0,5 L, oferind astfel o protecţie suplimentară produsului. Bergenbier este singura marcă de bere din segmentul mainstream cu folie protectoare de aluminiu pentru a oferi consumatorului o calitate fără compromisuri, până în cel mai mic detaliu.
Alături de schimbările produse la nivel de imagine prin noua etichetă, sticlă şi folie de aluminiu, relansarea uneia dintre cele celei mai faimoase mărci de bere aduce încă două noutăţi: Bergenbier devine singura bere din segmentul mainstream ce oferă varianta de sticlă nereturnabilă de 0,33L pentru HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele), key accounts şi comerţul tradiţional, cât şi multipack-ul cu 12 doze de 0,5 L pentru key accounts.
Bergenbier alege să se adreseze consumatorului său folosind un limbaj recognoscibil, de aceea a ales să comunice lucrurile pe care le are în comun cu acesta: prietenia adevarată – valoare constantă a comunicării Bergenbier, calitate fără compromisuri, pasiune şi determinare în orice acţiune întreprinsă. Prietenia se regăseşte în însuşi sloganul Bergenbier: “Prietenii ştiu de ce” este printre cele mai longevive sloganuri din România, atât de îndrăgit de către consumatori, încât a intrat în registrul expresiilor din folclor. “Prietenii ştiu de ce” s-a transformat într-o replică conclusivă şi naturală în cadrul oricărei discuţii!
Ai aici niste poze de mai buna calitate.
Ca tot veni vorba de noul Bergenbier, asta seara am dat intamplator peste noua sticla intr-un bar si am zis sa incerc. Trebuie sa recunosc, chiar este buna. Inainte consumam numai Timisoreana, dar cred ca incurand voi deveni fan Bergenbier.
Ai dreptate, e un căcat de etichetă. Star trek din Carpați.
Acum se pierde liniștită în marea infinită de etichete verzi.
Și-ți rupi și gâtul citind etichetă. Un mare rahat. Dintre berile pe care le-am băut, cred că asta e singura cu eticheta “pe verticală”.
Hmm, am putea porni o campanie pentru ea…
Urâtă cu spume. Noua etichetă de Bergenbier.
Trebuia o schimbare – dar asta e, nu este pe placul tau. 🙂
Acum nu ca avem ceva cu tine dar te lauzi cu ale tale cunostinte de marketing. Unde vezi tu rebranding? Ce este un rebranding? Mai citeste putina teorie si mai lasa chestiile astea dupa ureche. Daca schimbi un logo si un slogan nu se cheama ca ai facut rebranding.
In cazul de fata avem de-a face cu un repackaging.
Prea multe beri de pe piata romaneasca se folosesc de ideea de traditie. Eu cred ca s-a incercat o aducere in contemporan, o intinerire… poate ca se indreapta catre o alta piata tinta. Daca ideea asta va fi sustinuta cu promovare intensiva ar putea chiar sa prinda. Cu siguranta nu este ceva facut dupa ureche fara sa fi gandit inainte. Acum nu ramane de facut decat sa urmam replica dintr-un spot al unei beri concurente “OK, now we wait”.
Comunicat Bergenbier
Marlanul, sa mori tu ca e vorba de repackaging. inteligentu lu tata, ia lasa tu un comentariu si zi ce buna e berea de fapt
Arhi – relax, astia sunt niste “amici” carcotasi, ar spune ca pamantul e patrat daca eu as zice ca e rotund.
[…] sa te abonezi prin RSS feed sau email pentru a primi ultimele posturi. E gratis!Chiar daca au facut schimbarea de design pentru ambalaje cu stangul, Bergenbier are o campanie nisto de promovare: piramide alcatuite din […]
M-as bucura tare mult daca ar scoate producatorul pe piata varianta de bere fara alcool la sticla de 2 L si cred ca s-ar bucura multa lume care nu consuma alcool dar care pentru ei acest gust de bere fara alcool este deosebit de bun! Va Multumesc!
mie mi se pare cea mai buna bere la un pretz bun…o consum zilnic
Oricum Bergenbier nu a avut niciodata parte de ceva original din punct de vedere vizual.
Citez din acest articol:
http://www.zf.ro/companii/rebrandingul-bergenbier-pariul-pentru-a-recupera-terenul-pierdut-in-ultimul-an-4135828/
“La momentul lansarii, ambalajul si valorile brandului Bergenbier au fost inspirate din marca belgiana Jupiler, aflata de asemenea in portofoliul InBev.”
“Noul design nu este insa o noutate decat pe plan local, deoarece acesta a mai fost folosit de K Creation and Production, companie care se afla in spatele marcilor din portofoliul producatorului belgian inca din 2003, si pentru brandurile Staropramen (Cehia) si Kamenitza (Bulgaria), detinute de asemenea de InBev.”
Te poti bucra acum ca au schimbat la loc culoarea etichetei… Este galbena din nou! 😛